Foto: Arash A. Nejad

I dette veiprosjektet i Trøndelag handler mye om å håndtere kvikkleire. Derfor er Vollselva hevet med tre meter og erosjonsikret mot storflom.
Også i veilinjen fra brua og til Forbordsfjelltunnelen er det leire og kvikkleire. Her ligger det belastning et års tid for å pakke massene og ta ut setninger.
Her ved Kleiva krysser nyveien elva Vulua. Denne korte dagstrekningen er den dyreste målt i pris per meter.
SAMFERDSEL

Tunnelarbeidet på E6 gikk lettere enn ventet – så møtte de den fryktede kvikkleiren

Inne i tunnelene gikk arbeidet mye glattere enn ventet. Utendørs: «Betydelige utfordringer», ifølge prosjektsjefen. Hovedårsaken er kvikkleire.

Gi bort artikkelen
2 Kommentarer
Arash NejadArash NejadFotojournalist
22. sep. 2024 - 14:51
Gi bort artikkelen
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.